Restauratie Renault 5 Baccara

12 t/m 17 juni 2006


In de motorruimte heb ik een aantal plekjes bijgewerkt. Hier was wat roest ontstaan, wat ik weg heb gekrabt en daarna met de staalborstel op de boormachine en wat primer heb behandeld. Op een aantal plaatsen was de roest onder de kit gekropen, dus moest ook de kit weggehaald worden, waarna de plek na behandeling met primer een nieuw kitlaagje kreeg.

Voor de motor weer ingebouwd kan worden, zal de motorruimte eerst gespoten moeten zijn. Bij de spuiter heb ik een spuitbus met de precieze kleur (129) laten mengen aan de hand van de tankdop.

Vandaag was het grote moment daar: het spuiten van de motorruimte. Best spannend, het moet er toch een beetje goed uitzien. Dat bleek met deze spuitbus, voorzien van een speciale spuitmond, geen probleem. Zie de onderstaande foto's voor het resultaat.

Alle plekken waar je met de ingebouwde motor niet bij kan, zijn nu weer in de oorspronkelijke kleur. De overige nog zichtbare primerplekken worden gespoten als de complete auto z'n kleurtje krijgt.

En dan de onderdelen: ik wacht nog op een aantal delen. Dit zijn een lager en keerring van het stuurhuis, het slangetje met terugslagklep(?) tussen de benzinepomp en -filter, de bevestiging van deze delen en een andere tankvlotter. Door wat klussen aan het huis zal dit project tijdelijk (tot half juli) op een lager pitje staan, dus ik hoop dat de onderdelen dan binnen zijn.

 

<< Vorige Volgende >>