Restauratie Renault 5 Baccara
juli 2006
Na het spuiten van de motorruimte, kon de motor weer ingebouwd worden. Met behulp van een takel was dit snel gedaan: auto optakelen, subframe met bak en blok eronder rijden en de auto weer laten zakken.En zo ziet het er dan uit als de motor weer op z'n plek zit. De volgende stappen zullen het aansluiten van de bedrading en koel- en brandstofsysteem zijn. Ook zal ik wat moeten verzinnen voor de plaats van de computer. Op de plek waar hij nu uitkomt, zit het reservoir van de stuurbekrachtiging. Als ik die verplaats, zal ik de leidingen daarvan moeten aanpassen. Of ik plaats de computer ergens anders, wat inhoudt dat de hele kabelboom verlengd moet worden.
Het aansluiten van de kabelboom is best te doen, zeker met de bedradingsschema's van de 5 en de Laguna erbij. De draden van de 5 had ik gelabeld, dus hoefde ik alleen de bijbehorende draad van de Laguna-kabelboom erbij te zoeken. Voorlopig zijn de draden aangesloten met kabelschoentjes, bij de definitieve montage worden de verbindingen gesoldeerd.
Als volgende heb ik de nieuwe hoofdremcilinder (van een Clio 16V) en het nieuwe remvloeistofreservoir gemonteerd. Nu kan het koelsysteem aangesloten gaan worden.