Restauratie Renault 5 Baccara
maart 2007
Inmiddels is het interieur ook grotendeels gemonteerd. Op de bodem heb ik extra geluidsisolatie aangebracht, om wat rijgeluiden buiten te houden. Heel veel nut zal het niet hebben, er komt nog een sportuitlaat onder....
Oude ondervloerbedekking werkt prima:
Om de roest een beetje te vertragen, heb ik een bus of 4 bodyschutz op de auto gespoten. De complete bodem is gedaan, net als de wielkuipen en de dorpels. Dit deel van de dorpels verdwijnt straks achter de skirts.
Met een mooi stukje gereedschap heb ik de kraagjes aan de remleidingen kunnen persen. Vooral bij de achterbrug is dat een aardig werkje, de stalen leidingen zijn behoorlijk stevig. De remslangen zijn vervangen door staalomvlochten slangen, voor een beter remgevoel.
Ook heb ik de spoorverbreders gemonteerd. Vooraan zijn ze de originele dikte van 15 mm, wat een ET-waarde oplevert van 33,5. Achteraan heb ik de verbreders op een draaibank afgedraaid tot een dikte van 10 mm. Ze zijn nog wel voorzien van een centrering. Om dat passend te krijgen, heb ik de centrering van de auto wat korter gemaakt.
Vooraan ziet het er zo uit:
En dan is dit het resultaat. Wat mij betreft een plaatje, de velgen vind ik er erg goed bij passen.
Dit is de ruimte in de wielkuip achter. Krap, maar het past.
De tijd begint wat te dringen. 19 & 20 mei wil ik met de auto naar de Nürburgring, waar de RTC een Ringweekend heeft. Voor die tijd moet er een APK-keuring geberen en diverse dingen afgerond worden, zoals het interieur afbouwen. Een paar flinke testritten zijn ook zeker nog nodig.