Restauratie Renault 5 Baccara

augustus 2006


Na een kleine vakantiepauze, ben ik inmiddels weer goed opgeschoten. Alle noodzakelijke aansluitingen van de motor zijn gemaakt. Bij sloperij De Mars in Zwolle heb ik een passende behuizing voor de computer gevonden. Deze mist de bult waar de relais in zitten en past daardoor goed achter de koplamp. Het reservoir voor de stuurbekrachtiging wordt verplaatst naar de bestuurderszijde. Het komt daar op de plek van het reservoir van de koelvloeistof. Deze is nu wat verder naar achteren geplaatst. De bedrading zal nog aangepast moeten worden, de kabelboom kan met 60 cm ingekort gaan worden.

Aan de voorzijde worden nieuwe schokdempers gemonteerd. Vanwege het gestegen vermogen zijn deze van het type zoals op de GT Turbo hoort. Rondom zal de auto 35 mm verlaagd worden. Op deze foto is te zien hoe dat er aan de voorkant uit zal zien:

En dan het grote moment: start hij, of niet? Gelukkig ging dat goed. Wel zaten de benzineslangen verkeers om aangesloten, maar dat was snel verholpen. Enige punt is nog dat er uitlaatgas bij het spruitstuk vandaan komt.

Nu kan de volgende stap gemaakt worden: op naar de spuiter. Hier zal ik eerst het krikpunt rechtsvoor repareren, waarna het plaatwerk strakgemaakt en gespoten kan worden. Ook moet de andere achteras nog gemonteerd worden.

En zo staat hij voorlopig in z'n nieuwe stalling:

 

<< Vorige - Volgende >>